Underhållsplanering
Spara tid med mbiz underhållsplanering.
mbiz hjälper dig att se till att dina tekniker alltid har tillgång till sitt kontor - även på fältet. Alla arbetsordrar är tillgängliga när helst det behövs, det enda som krävs är en mobil eller platta och internetuppkoppling. Teknikerna kan snabbt se en lista på sina tilldelade arbetsordrar och kommer snabbt åt den som står näst på tur. Vill du att de även loggar sin tid, gör de det enkelt via arbetsordern innan de tar sig vidare till nästa arbete.
Sedan 2019 har vi hjälpt företag inom el- och säkerhetsbranschen att jobba mer effektivt, spara tid och minska administrationen så att de istället kan fokusera på sin kärnverksamhet.
Se filmen för att få veta mer om fördelarna med mbiz.
Klicka här för att boka en kostnadsfri genomgång.
I mbiz kan du koppla dina arbetsordrar antingen till en organisation, ett projekt eller en anläggning - du väljer det som passar bäst för just den ordern. Du kan ställa in tid för start och senast avslut, tilldela ordern till en tekniker och ange olika status och prioritering.
Skapa enkelt arbetsordrar med olika moment som ska utföras, exempelvis för egenkontroller, månadsprover eller andra periodiska underhåll. Checklistorna kan fyllas i direkt i mobiltelefonen och sparas som ett protokoll i ordern som du sedan kan maila till kund.
Om ni väljer att använda er av mbiz tidrapportering kan ni på varje arbetsorder ange hur många timmar ni uppskattar att det ska ta. När dina tekniker sedan registrerat sin arbetade tid kan du se hur många timmar som är kvar av den uppskattade tidsåtgången. All registrerad tid för varje arbetsorder samlas under samma ställe, oavsett hur många tekniker som arbetat på ordern.