Affärssystem & KMA för elinstallation

Om du arbetar med elinstallationer är mbiz lösningen; oavsett om det gäller mindre installationer, servicejobb eller stora entreprenader inom el.

Du väljer själv om du vill använda mbiz som ett kompletterande system för exempelvis dina egenkontroller och KMA eller som ett komplett affärssystem för elbranchen.

mbiz är utvecklat för hantverkare, tillsammans med företag inom elbranschen

Förenkla administrationen och få mer tid till kunden!

Med mbiz har du alltid all viktig information tillgänglig i mobilen. Hantera dokumentation och rapportering direkt från fältet – i både arbetsordrar och projekt. Samla alla dokument på ett ställe, rapportera tid och material i realtid och genomför digitala egenkontroller. Smidigt, effektivt och alltid nära till hands.

Arbetsordrar & digitala checklistor

Smidig arbetsorderhantering inklusive digitala checklistor för hela ditt företags behov.

Direktrapportering från fältet

Låt era installatörer eller underleverantörer rapportera direkt i verktyget.

Elsäkerhet och kvalitet

Färdigt mallpaket för egenkontroller som uppfyller lagkraven för elsäkerhet och säkrar kvaliteten i genomförandet.

EDI

När du beställer produkter hos grossister kommer orderbekräftelsen direkt in i mbiz och alla inköpsrader kostnadsförs på arbetsordern.

Dela dokumentationen

Beställare, besiktningspersoner och andra externa parter kan bjudas in som gäster i projektet för att själva se framdrift och hämta rapporter.

Digital KMA-pärm

Rapporter för både det enkla servicejobbet till stora projekt med kontrollplan och komplett KMA-pärm.​

Låter detta intressant? 

Klicka här för att boka en kostnadsfri genomgång.

Enklare struktur och smidigare arbetsdag

Enklare struktur och smidigare arbetsdag

Med mbiz får du full kontroll – från tidrapportering och kostnader till arbetsordrar och fakturaunderlag. Slipp ostrukturerade filmappar och pappersarbete, och samla allt på ett ställe. Dessutom kan montörerna rapportera eller hantera sin administration direkt ute på fältet, vilket sparar både tid och arbete.
Enklare, snabbare och mer effektivt – mbiz hjälper dig hela vägen!

Mer tid till medarbetare och kunden

Mer tid till medarbetare och kunden

Med mbiz sparar du värdefull tid och minskar de administrativa kostnaderna i dina projekt. Istället för att fastna i pappersarbete kan du lägga mer tid åt medarbetarna i projektet eller till dialogen med beställaren. All dokumentation är alltid uppdaterad, från planeringsfasen till genomförandet, vilket gör rapportering till beställare, besiktningspersoner och ledning enkel och stressfri.

Med mbiz blir arbetet smidigare, effektivare och mer fokuserat på det som verkligen räknas!

Både elsäkerhet och kvalitet

När projektet är slutfört har mbiz såklart hjälpt till att säkerställa att allt är slutfört enligt kraven och att eventuella fel har åtgärdats. Men inte bara det – under projektets gång har anmärkningar och avvikelser såklart inträffat – här hjälper mbiz till med underlag för att följa upp kvaliteten i genomförandet och identifiera systematiska brister. Uppföljning leder till ständig förbättring av kommande genomföranden.

Alltid uppdaterat och tillgängligt

Eftersom systemet är webbaserat har dina medarbetare alltid tillgång till all dokumentation och checklistor för att utföra egenkontrollerna i projektet från fält. Projektledare, kontrollansvariga och andra har tillgång till den nya informationen omgående.

Beställare, besiktningspersoner och andra externa parter kan bjudas in som gäster i projektet för att själva se framdrift och hämta rapporter - vilket avlastar projekets ansvariga.

Kontakta oss - vi visar dig hur mbiz fungerar

Har du frågor eller vill prata om hur mbiz kan passa din verksamhet? Skicka in dina kontaktuppgifter i nedan formulär eller ring oss direkt.

Vill du läsa mer?