Affärssystem & KMA för elinstallation

Om du arbetar med elinstallationer är mbiz lösningen; oavsett om det gäller mindre installationer, servicejobb eller stora entreprenader inom el.

Du väljer själv om du vill använda mbiz som ett kompletterande system för exempelvis dina egenkontroller och KMA eller som ett komplett affärssystem för elbranchen.

Molnbaserat system för elföretag

Med mbiz har du alltid med dig all information enkelt tillgänglig i mobilen. Hantera all dokumentation och rapportering i såväl arbetsordrar som projekt direkt från fältet. Alla dokument du behöver, rapportera tid och material, digitala egenkontroller av utfört arbete och många fler funktioner. Förenkla administrationen och få mer tid till kunden!

Arbetsordrar & digitala checklistor

Smidig arbetsorderhantering inklusive digitala checklistor för hela ditt företags behov.

Direkt rapportering från fältet

Låt era installatörer eller underleverantörer rapportera direkt i verktyget.

Elsäkerhet och kvalitet

Färdigt mallpaket för egenkontroller som uppfyller lagkraven för elsäkerhet och säkrar kvaliteten i genomförandet.

EDI

När du beställer produkter hos grossister kommer orderbekräftelsen direkt in i mbiz och alla inköpsrader kostnadsförs på arbetsordern.

Dela dokumentationen

Beställare, besiktningspersoner och andra externa parter kan bjudas in som gäster i projektet för att själva se framdrift och hämta rapporter.

Digital KMA-pärm

Rapporter för både det enkla servicejobbet till stora projekt med kontrollplan och komplett KMA-pärm.​

Låter detta intressant? 

Klicka här för att boka en kostnadsfri genomgång.

Struktur och smidigt arbetssätt

Struktur och smidigt arbetssätt

Från redovisning av tid och kostnader till arbetsordrar med checklistor till kompletta fakturaunderlag i några klick. mbiz hjälper dig hela vägen från ostrukturerade filmappar eller papper till 100% koll på dina projekt och dokumentation. Hela systemet är dessutom är tillgängligt för montörerna när de är ute på fältet så att de kan göra all rapportering och administration direkt.

Mer tid till medarbetare och kunden

Mer tid till medarbetare och kunden

Med mbiz sparar du mycket tid och därmed administrativa kostnader i dina projekt. Tid som den projektansvariga istället kan ägna åt medarbetarna i projektet eller till dialog med beställaren. Från projektets planeringsfas och hela vägen under genomförandet är all dokumentation hela tiden uppdaterad. Rapportering till beställare, besiktningspersoner och ledning blir aldrig mer ett stressmoment!

Både elsäkerhet och kvalitet

När projektet är slutfört har mbiz såklart hjälpt till att säkerställa att allt är slutfört enligt kraven och att eventuella fel har åtgärdats. Men inte bara det – under projektets gång har anmärkningar och avvikelser såklart inträffat – här hjälper mbiz till med underlag för att följa upp kvaliteten i genomförandet och identifiera systematiska brister. Uppföljning leder till ständig förbättring av kommande genomföranden.

Alltid uppdaterat och tillgängligt

Eftersom systemet är webbaserat har dina medarbetare alltid tillgång till all dokumentation och checklistor för att utföra egenkontrollerna i projektet från fält. Projektledare, kontrollansvariga och andra har tillgång till den nya informationen omgående.

Beställare, besiktningspersoner och andra externa parter kan bjudas in som gäster i projektet för att själva se framdrift och hämta rapporter - vilket avlastar projekets ansvariga.

Kontakta oss - vi visar dig hur mbiz fungerar

Har du frågor eller vill prata om hur mbiz kan passa din verksamhet? Skicka in dina kontaktuppgifter i nedan formulär eller ring oss direkt.

Vill du läsa mer?